Wednesday 16 January 2013

Program Perantisan Khas Giatma Kota Melaka di I sha Creative Centre


     Assalamualaikum.
Bermula 1 Okt 2012 hingga 31 Mac 2013, I sha Creative Centre di beri kepercayaan oleh Giatmara Kota Melaka untuk melatih 2 peserta perantisan dalam bidang variasi sulaman manik, variasi sulaman reben, variasi kusyen dan kraftangan.... masa begitu pantas berlalu...  hampir kesemua modul telah berjaya dipelajari dengan  trampil. 

Ramai yang beranggapan program perantisan ini sekadar isi masa remaja yang berkenaan.... hari ini saya ingin kongsikan peluang kerjaya  selepas mengikuti program perantisan..

1. Berniaga sendiri iaitu ambil tempahan persendirian atau menjalankan kelas berbayar .Perantisan juga di          dedahkan dengan teknologi IT ( Facebook)... boleh lah iklan perkhidmatan yang mereka tawarkan.

2. Sambung belajar di giatmara yang berdekatan dalam bidang dressmaking. Peluang lebih besar disini kerana perantis akan dilatih membuat pakaian (18 modul), akan mendapat Sijil Kemahiran Malaysia Tahap I. Selepas tamat belajar di giatmara, perantis digalakan terus sambung belajar di mana-mana pusat bertauliah untuk dapatkan Sijil Kemahiran Tahap II dan Tahap III .  Peluang lebih besar........









No comments:

Post a Comment